- معرفی چهار دوربین PowerShot جدید از کانن


Posted: 07 Feb 2011 06:05 AM PST

با خبر هایی که از دوربین های جدید به گوش می رسد؛ کم کم داریم متقاعد می شویم که عمر CCD ها دیگر کاملا به پایان رسیده و در عصر CMOS قرار داریم. کانن هم امروز دوربین های جدیدی را از خانواده پاورشات معرفی نمود که به نام های SX 230 HS – ELPH 100/200/300 HS شناخته می شوند.
همگی این دوربین ها دارای سنسور CMOS با رزولوشن 12.1 مگاپیکسل هستند. این چهار قلوی جدید، از همان سنسوری استفاده می کنند که یک سال پیش با مدل های های S90 و G11 کانن، معرفی شد. حرف HS که مخفف High Sensitivity است ؛ به شما ندای حساسیت بالای این سنسور ها را می رساند. همچنین باید بدانید که سری ELPH نسبت به سایر پاور شات ها ساده تر هستند.
مدل ELPH 500 HS یک صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی – 4.4 برابر زوم اپتیکال و لنز Ultra-Wide (با زاویه بسیار باز) 24 میلی متری را ارائه می کند. مدل فوق باریک ELPH 300 HS هم یک صفحه نمایش 2.7 اینچی بعلاوه لرزشگیر تصویر و 4 برابر زوم اپتیکال را ارائه می کند. لنز آن هم مانند مدل قبلی است. اما از این بین ساده ترین مدلی که به چشم ما خورد ELPH 100 HS نام دارد که در پنچ رنگ عرضه شده و یک صفحه نمایش 3 اینچی و 4 برابر زوم اپتیکال؛ نقطه تمایز آن با برادرش ELPH 300 می باشد. اما مدل SX 230 HS که جزء سری ELPH نیست؛ به شما زوم اپتیکال 14 برابر ، جی.پی.اس و یک صفحه نمایش سه اینچی را عرضه می کند.
در مورد قیمت و زمان عرضه باشد به ماه مارس امسال اشاره کرد. (تقریبا یک ماه دیگر) قیمت مدل های 100، 300 و 500 به ترتیب برابر با 200، 250 و 300 دلار اعلام شده است. همچنین مدل SX 230 با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد.
برای دیدن عکس های بیشتر از این دوربین ها می توانید به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

ادامه مطلب...

Posted: 07 Feb 2011 02:55 AM PST

xgv-640w.jpg

اینجا صحبت از ماشینهای اتوماتیک یا کنترل از راه دور نیست، بلکه داریم دقیقا از رانندگی افراد نابینا حرف می زنیم... اتفاقی که چند وقت پیش در آمریکا رخ داده است. فدراسیون ملی نابینایان آمریکا طی یک پروژه قصد داشت تا رانندگی را برای نابینایان عملی سازد و حالا این کار به کمک خودرویی که انباشته از تجهیزات الکترونیک است عملی شده است. این خودرو در بزرگراه ها و شرایط سخت نیز امتحان خود را پس داده و امید می رود که در طی چند سال آینده با گذراندن آزمایشات بیشتر بتواند مجوز ورود رسمی به خیابانها را بگیرد. ‏

این ماشین ویژه مجهز به سنسورهای لیزری است که محیط اطراف را پایش می کنند، اطلاعات این سنسور ها مورد پردازش قرار گرفته و تصوری سه بعدی از فضای نزدیک خودرو را ارائه می دهند سپس این اطلاعات توسط سیستم ایکس-جی-وی در قالب جهت های خاص (نسبت به وضع و سرعت رانندگی) تفسیر می شوند.

در مرحله بعدی این اطلاعات باید به فرد نابینا انتقال یابند؛ اطلاعات دریافتی به صورت ویبره از طریق دستکش های مخصوص و صندلی راننده قابل لمس خواهند بود و همچنین یک وسیله خاص، از جریان هوای تحت فشار برای ایجاد یک تصور لمسی نسبت به محیط اطراف استفاده خواهد کرد به این ترتیب راننده بدون نیاز به استفاده از قدرت بینایی می تواند اطلاعات مربوط به سرعت و جهت حرکت خودرو و وجود اشیا در اطراف را درک کند. ‏
این وسیله در شرایط مختلف و با موانع ثابت و متحرک آزمایش شده، حتی در شرایطی که وسایلی از پشت یک وانت به جاده می افتادند و از تمام این آزمایشات سربلند بیرون آمده است. اما هنوز زود است که بتوانیم در مورد کارآیی این نوع اتومبیل در شرایط غیر منتظره و دشوارتری مانند رانندگی در خیابانهای ایران نظر بدهیم.

‏Digital News Release ‏
 ‏
Posted: 06 Feb 2011 09:12 PM PST

 
سونی اریکسون سرانجام وجود تلفن جدیداش را که شایعات زیادی پشت سرش بود تایید کرد.  Xperia Play نام تلفنی است که تا حد زیادی شبیه یک کنسول بازی پرتابل است و قرار است هفته اینده در نمایشگاه دنیای موبایل هفته معرفی شود.
فعلا به جز دو عکسی که می بینید اطلاعات بیشتری از اکسپریا پلی منتشر نشده اما از تصویر مشخص است که اندروید Gingerbread روی آن قرار دارد.



0 نظرات :: - معرفی چهار دوربین PowerShot جدید از کانن

ارسال یک نظر

لطفا ما را از نظرات ،انتقادات و پيشنهادات سازنده خود آگاه فرماييد.